Wat maakt je een goede mama?




Wat Maakt Iemand Een Goede Moeder?

Mylene en ik, zomer 2012


Regelmatig vraag ik mij af of ik het wel goed doe als moeder. Het is een onderwerp wat ik eigenlijk niet zo vaak bespreek met de mensen in mijn omgeving. Waarom? Ik durf er niet precies de vinger op te leggen.
Misschien een beetje huiverig voor de reacties? Misschien.

Wanneer ik naar mijn twee meiden kijk, zie ik twee vrolijke gezellige meiden. Tuurlijk hebben ze elke dag wel wat ik-plak-je-achter-het-behang-momenten. Maar ze zijn open en zichzelf. komen knuffels halen en kusjes. Zingen en dansen het liefst de hele dag. En willen later allebei prinses worden.
Gaat best lekker zou je denken.

Maar er is een klein stemmetje in mijn hoofd die altijd vraagt of het niet beter kan. Of dat een bepaalde situatie niet anders had moeten worden opgelost?
Doe niet zo moeilijk of ben ik nu te makkelijk? De eeuwige vragen, grrr.

Klinkt Goed!


En wat is de balans waar iedereen het over heeft?  Mama-zijn, partner-zijn, jezelf-zijn, zorgtaken, huishouden, werk, sociale contacten etc.

Ik gedij het beste in wat structuur, maar besef dat een flinke dosis flexibiliteit wel vereist wordt als moeder.
Samen met een flinke dot humor.

Mijn meisjes leren mij veel. En samen met wat loslaten hier en daar kom ik al een heel eind!
Iemand nog gouden tips?

To Be Continued.


Labels: