Boterham met Pindakaas!





Laatst was ik met een paar vriendinnen aan het praten over broodbeleg.
Tja, sinds er kinderen zijn heb je nogal wat onderwerpen te bespreken. En broodbeleg is een heel actueel onderwerp. Het komt namelijk elke dag terug en je hebt er ook zoveel verschillenden van.

Maar pindakaas wint het eigenlijk van alle broodbelegjes.
Waarom? Nou ten eerste ken ik maar weinig mensen die het niet eten omdat ze het niet lekker vinden.
Ten tweede heb je er zoveel variaties van. En ten derde heeft bijna iedereen wel een pot in zijn keukenkastje staan.

En voor iedereen is een boterham met pindakaas weer anders, toch? Ik bedoel er zijn mensen die echt alleen maar van dat ene merk willen en er zijn mensen die alleen maar pindakaas met nootjes willen.
Dan heb je nog een droge variant en een smeuiige variant.
Laat staan wat je er allemaal op kan smeren.

Wow, echt van alles.
Je hebt een boterham met pindakaas en jam. Niet mijn favoriet. Of een boterham  met pindakaas en hagelslag. Ja, is zeker geen vieze combinatie voor mij. En dan is er ook de combinatie van pindakaas  met sambal en komkommer. Van deze wordt ik echt heel blij.   Of een boterham met pindakaas en banaan. Eh effe wennen...

En tja, dan kan je het nog smeren op een bruine boterham of een witte. Een bolletje of een cracker, een beschuitje of (schik niet) een krentebol.

Er zijn ook vele meningen over de gezondheidsfactor van pindakaas. Er is een reclame die zegt dat je er groot van wordt. En er is ook een gedachte dat het heel erg slecht is, door de vele (overzadigde?) vetten.

Een onderwerp waar je niet over uitgepraat raakt.
Goed, ik ben mij bewust dat smaken verschillen. Gelukkig maar. Dan blijft het interessant en leerzaam.
Voor nu heb ik trek in een boterham met pindakaas.
Eet smakelijk en een fijne dag,

Liefs Barbara

Labels: ,