Weg zijn die hoofdluizen!


Mama met een blog
Hoofdluis?


Het is gelukt! We hebben die vreselijke hoofdluizen verslagen!
Na twee hele weken kammen en kammen en kammen zijn ze weg!
Ons regime heeft gewerkt. Wat een fijn idee!
En door al die creme spoeling glanzen de haren van mijn kinderen als nooit te voren.

Op school bleek de hele klas al aan de beurt te zijn geweest. Mylene was gewoon de laatste in de rij.
Maar er waren bijna geen ouders geweest die hadden gemeld dat hun kind hoofdluis had.
Er heerst blijkbaar toch een klein taboetje op.
Eerlijk gezegd ik vind het ook vies en ook heel vervelend om te melden dat mijn dochter hoofdluis heeft, maar ik voel wel de verantwoordelijkheid om het te melden.
Maar naast het melden is het behandelen natuurlijk een must.

Het punt is natuurlijk dat ieder kind die hier niet tijdig of niet grondig genoeg voor behandeld wordt, een haard is voor een nieuwe uitbraak.
Maar ik weet niet of elke ouder hier de wil voor heeft als ik.
Dat idee maakt wel dat ik elke week zeker controleer of ze er weer zitten.

Tot nu toe gelukkig helemaal niets.
Ik hoop dat het zo blijft.


Labels: